Sara Åhl Persson

Jag tänker inte acceptera det här
Ja, vad ska man säga? Nu ska jag iaf berätta vad som "hände" i helgen...
På fredagen så hade vi skolavslutning och jag gick ur grundskolan, helt sjukt! Så då brukar man få åka till Leksands sommarland, åk 7 - 9 får åka, sedan när det är slut, alltså klockan 01 så åker niorna alltid iväg på hemlig resa och på leksandssommarland så är det flera skolor men på hemliga resan så är det bara min skolas nior som åker. Vi är tre nior med ca 20 elever i varje klass. Jag var spänd och upprymd, hade bestämt mig för att bara följa med på hemliga resan då jag visste att det skulle bli för mycket med båda, då skulle jag ha svimmat... så då tänkte jag att jag nog kommer att ha roligast på hemliga resan för att det gör man bara en gång och sedan så är vi inte alls lika många så då trodde jag att de skulle ta lite hänsyn till mig...
Vi får veta att vi åker mot Gävle, mer säger de inte... Det ända jag hade tänkt var att jag helst inte ville att det skulle bli bowling som min syster fick åka på när hon gick ur nian, för att jag kan inte bowla med rullstolen.. visst jag kan använda en sån där ramp eller vad man ska kalla det men jag tycker att det inte är samma sak och inte alls lika kul... det var det enda som jag hade tänkt på..
Efter en timme kanske, lite mer, så stannar bussen. Vi kliver ur och det ser ut som fabriker runt omkring oss... Vi ser två män stå lite längre bort så vi börjar gå dit och då börjar vi förstå vad vi ska göra... Kanske inte riktigt till min stora förtjusning men jag tog inte ut någonting i förskott. 
Paintball. Vi kommer fram och en av männen börjar be oss att ställa upp oss på rad för att bli indelade i lag. Jag ställer mig så sklart i ledet. Han tittar bara frågande på mig men säger ingenting... Sedan börjar han förklara vad vi ska göra, och ja, mycket riktigt så ska vi spela paintball... Halva gruppen spelar paintball ute medans andra halvan går in... Han säger åt oss att "byta om" eller snarare dra på oss militärmönstrade overaller... Jag börjar röra mig mot overallerna men det går inte så fort då det inte var så lätt att ta sig fram. men mitt i allt så ställer han sig framför mig och säger "ja, och du kan ju inte vara med så du får titta på"... Han frågade mig inte om jag ville, om det var okej eller ens brydde sig om att jag också ville testa... Jag blir så snopen att jag bara får ur mig "okej"... Sedan så pratar han inte mer med mig, han tittar inte ens på mig. Mina fantastiska klasskompisar frågar hur det är och om de kan göra någonting för mig men han bryr sig inte en sekund om mig. Han hade kunnat försökt få mig att känna mig närvarande iaf, han hade kunnat diskutera med mig, VAD SOM HELST!? Men inte ett skit...
Jag var så ledsen och kände mig illa behandlad... Min underbara Emil vägrade till en början också att vara med om inte jag kunde vara med, min fantastiska Emil <3 Men sedan så sa jag att jag tyckte att han skulle vara med då han aldrig har spelat paintball förut. men det krävdes en del övertalning. Min underbara gentleman <3
 
Jag var ledsen men hoppades på att jag kunde vara med inne sen iaf... Efter mer än en timme så är det dags för oss att gå in... första problemet stöter jag på redan då. En lång och smal trapp för att ens kunna ta sig in. Men funktionärerna brydde sig inte en sekund om att hjälpa till. Han såg men gjorde ingenting. Där möter vi de som har varit inne redan och de berättar vad man får göra... De hade spelat laserdome, det är som paintball fast det är med laser och känns ingenting... Då förstod jag att jag skulle få lov att titta på där också... Jag brukar vara väldigt bra på att hålla tillbaka tårarna, men klockan var tre på natten och då kunde jag inte... Tårarna kommer och jag ångrar så extremt mycket att jag följde med. Jag börjar skylla på mig själv och bli arg på mig själv... att det var mitt fel alltihop. Jag kan se nu senare att jag inte hade gjort någonting fel men då var jag bara så himla arg på mig själv! 
Återigen så var Emil fantastisk! Han lyfte in mig och en fin vän tog rullstolen.. Då var jag inne. Väl inne så blev jag inte ens erbjuden att vara med. det var den andra mannen nu och han sa bara till mig att jag kunde gå in i ett rum och ta någonting att dricka medans de andra spelade..
Jag går in i rummet där några andra sitter som har valt att inte vara med också är. då brister jag igen... tårarna rinner och rinner! Jag är så himla trött på det här livet!!!
Efter det så lämnar inte Emil min sida. han sitter med mig resten av natten. Jag blev bara att må dåligt av den här resan.
 
Det fanns några andra saker som man också kunde göra, rida på en elektrisk tjur, brottas i sumodräkter eller spela ett dåligt bilspel på tv-spel... Ja, visst... jag åker på hemlig resa för att spela tv-spel, kul...
Jag begär inte mycket, men jag tycker inte att det var okej så som jag blev behandlad av personalen. Visst, jag förstår också att jag inte kan spela paintball på blodigt allvar och ta mig över stock och sten men jag hade bara så gärna velat blivit erbjuden att t.ex. testa att skjuta med vapnet, skjuta prick eller vad som helst.. bara för att få känna mig med... 
Jag hade bara velat känna att de VILLE att jag skulle ha kul och känna mig deltagande. De brydde sig inte ett skit om mig, om hur jag mådde eller kände. Det är det som sårar mig allra allra mest! Jag kände mig inte som en människa, mer som någon konstig varelse som de var rädda för och inte tyckte om...
Det är ändå vuxna män som jag pratar om.och jag är fortfarande ett barn. Jag tycker bara inte att det är okej att behandla någon så. 
Jag tycker att det var värst av arrangörerna men jag hade också hoppats att "skolan" hade kunnat anpassat det lite iaf, eftersom de visste att jag skulle följa... iaf att kanske inte BARA ha saker som jag inte kan göra... eller så hade jag velat att de kom till mig och sa att, "nej sara jag tror inte att du kommer ha så roligt för att vi ska göra det här men du kan följa med och titta på om du vill". Då hade jag vetat vad som gällde och kunnat ställa in mig på att jag kommer inte kunna vara med, vill jag följa ändå? Ja, visst det blir ingen "hemlig" resa då för min del, men jag tar MYCKET MYCKET hellre att jag vet vad vi ska göra än att bli så besviken och behandlas på det sättet. Skolan hade också kunnat säga till arrangörerna att "vi har en tjej i rullstol, tror ni att hon skulle ha kul?" och att de då kan ge ett ärligt svar.
Jag unnar verkligen INGEN en sån natt. Åhj, jag var så fruktansvärt ledsen... Men då jag har en fantastisk Pojkvän så gjorde han bussresan bra... men det är ju ganska illa ändå, om bussresan är det bästa...
 
Vad tycker ni? Överreagerar jag?
Dela JÄTTEGÄRNA då folk kan se och lära av min erfarenhet. Jag önskar ingen at gå igenom det jag just har gjort.
Kram
 
#1 - Moster L

Moster måste ju alltid lägga sig i och har nu sänt detta meddelande till paintballstället... Älskar dig Sara!

Hej,
Jag heter Lise-Lotte och har en helt fantastisk systerdotter som är en så himla härlig person. Hon är glad, kämpande, rolig och otroligt varm som människa. Hon gick ut nian i fredags och hade efter många kval bestämt sig för att följa med sin klass på "hemlig resa", mitt i natten. Detta för tillsammans med sitt gäng ha en kul, galen och underbar "sista natten med gänget". Hon lider av ständig smärta, hon lider av att sitta i rullstol och hon lider av skam över sin situation. Alla tillfällen hon övertalar sig själv att göra något utanför hemmet eller stallet kräver mod, styrka, envishet och övervinnande av känslan att inte duga, inte vara som andra och att folk tittar på henne, tycker synd om henne. En kamp.

När hon kom till er var hon redan skeptisk,"-jag kommer inte kunna göra något här"...
Bemötandet ni gav hade kunnat överraskat henne, gjort hennes "sista natt med gänget" till något alldeles speciellt, ett underbart minne där hon fått känna sig som en av sina kompisar, skrattat och haft superkul. Istället kom det hem en än mer vingklippt tjej, sårad, arg o trött. Som fått höra -"Här har vi det här, men det kan ju inte du göra, du kan ju sitta här o titta på"...
Spelhallen bestod av ett airhockey spel "urfunktion" laservästen ansågs för tung, badkaret stod där och ingen hade sagt något om badkläder. Hennes Ledare hade SJÄLVKLART! kunnat ta reda på mer fakta. MEN TÄNK OM, ni sagt; "Vill du testa västen?" "Ska vi hjälpa dig in så du kan ligga på lur på det här superstället?" "Har du testat ett paintballgevär någongång? Du kan skjuta på den här kartongbiten" "Åh, vill ni spela airhockey? Jag ska kolla om vi kan fixa till det på nåt vis" "Bada? Ja det fixar vi."

Jag önskar såå att ni gjort något av ovanstående, sett henne, fattat att det var en av ungdomarna inte "hon som sitter i rullstol kan bara titta på", jag skriver detta enbart för att min förhoppning om att alla ungdomar som kommer till er i fortsättningen ska gå gladare därifrån än vad de var när de kom. Istället kom hon hem ännu ledsnare; "Varför, kan jag inte göra det som mina kompisar gör?!"

Nästa eller nästnästa år kanske en ungdom i rullstol är gladare när de åker, än när de kom för att Sara lärde er detta.

Sara vet inte att jag skrivit detta då jag tar på mig det fullständiga ansvaret.

Med vänliga och förhoppningsfulla önskningar

Lise-Lotte Herrfall

Svar: Tack så otroligt mycket!! Jag har världens bästa moster!! Du är så himla himla bra!! <3
Sara

#2 - Moster L

Hej igen, jag har nu fått svar från alla inblandade. Allt har gått snett, missuppfattats och tolkats oerhört olika från alla inblandade. Ursäkter och beklagande har kommit såväl från kommunens arrangör som arrangören på plats. Alla har vi lärt oss något av detta. Nu hoppas vi på mer solsken, trevliga bemötande och varma kramar till alla! Se folk i ögonen, säg hej! Kolla vad du kan göra för din nästa.
Varma kramar

Svar: Jag älskar dig! Tack igen! <3
Sara

#3 - Anonym

Bra där moster L!!
Det är ju för bedrövligt hur det får gå till, jag blir så ARG!
Jag undrar också vart ledarna här hemifrån höll hus?! Varför såg inte dom hur fel det blev?!

Svar: Tack så himla mycket! Betyder så mycket för mig att ni bryr er! <3
Sara

#4 - Moster G

Hej! Det är absolut inte okej att behandla en människa på detta sätt!
Man undrar hur de kan få jobba med detta servicejobb. Jag tycker INTE att DU överreagerade. Hoppas DU och Emil får ett bra sommarlov! KRAM

Svar: Tack bästa bästa moster!! Många kramar! <3
Sara

#5 - Erica

Håller då verkligen med dig!
SÅ SJUKT ARG JAG BLIR!

Svar: Tack snälla! Fina människa!! <3
Sara

#6 - Erika

Bra moster L!!
Tråkigt för dig Sara!! ♡

Svar: Ja, världens bästa moster! Kramar <3
Sara

#7 - Mats Hellberg

Hörde av Mi Hur det var för dig Sara! Och Du har lika rätt till att deltaga på dina villkor! Hur svårt kan det va! Lös problemet! Kram Sara

Svar: Tack så mycket Mats! Kram
Sara

#8 - Felicia Wanfors

Usch. Förbannade jävla pajasar. Blir så arg när jag läser detta även om jag inte känner dig. Du överreagerar inte och detta är något du borde ta upp med någon som kan hjälpa dig se till att de som äger stället ska ge sin personal en rejäl jävla utskällning, om det nu inte är de som äger stället till och med. Usch. Stå på dig!

Svar: Tack så otroligt mycket! det betyder så himla mycket för mig! Kärlek! <3
Sara

#9 - Vendetta

en enkelfråga, varför frågade du inte tandtrollet vad det var för resa? är helt 100% på att det skulle berätta för dig vad de skulle ut på!
Du kan inte bara skylla ifrån dig. du ska börja gymnasium till hösten, du lär börja ta eget ansvar och lära dig fråga och ta reda på saker och ting

Svar: Jag frågade flera gånger men fick inget svar då de inte ville berätta för att det var en hemlig resa. Jag är inte så dum att jag inte frågar, man lär sig med åren... :)
Sara

#10 - Vandettas undersåtare

V för Vandetta

Svar: "Vandetta" Gömde sig iaf inte som helt anonym :)
Sara

#11 - Matilda

Du överreagerar inte alls! Alltså fyfan vad arg jag kan bli på sådant här. Ååh.

Svar: Tack snälla! Många kramar! <3
Sara

#12 - Maddis

Det är bedrövligt & ska inte få hända.. Du är den bästa & det vet du :)) kramis <3

Svar: Och du är den absolut bästaa!! <3 Lavjo! <3
Sara

#13 - Christina Engström

Fruktansvärt dåligt! Precis som du säger kunde skolan ställt en enkel fråga när de bokade resan... Om inte alla tillåts vara med - då letar man vidare efter något som alla kan glädjas av! Och personalen på det där stället behöver nog gå kurser i både vett, sunt förnuft, service och hur man bemöter folk. Klart du har rätt att vara arg, ledsen och besviken.
Önskar dig en fantastiskt härlig sommar :)

Svar: Tack snälla! Tack detsamma! <3 Kram
Sara

#14 - Martin

Men hjälp vad arg jag blir när jag läser detta. Otroligt modigt och helt rätt att du delar med dej av detta!

Svar: Tack så himla mycket! <3
Sara

#15 - Moa Lövris

Du överreagerar inte alls! Så här ska det inte få gå till! Bästaste du Sara!💖

Svar: Tack snälla du! <3 Många kramar
Sara

#16 - Jonas

Men Sara😔😢. Det här var ingen rolig läsning! Vissa människor förstår inte. Det är som om de lever i en skyddad värld där bara normen råder. Så fort någonting sticker ut eller är annorlunda så vet dessa människor inte hur man ska bete sig. Märkligt och sorgligt! Du är värd så mycket mer och som det lät på klassen så vill de ha en återträff ganska snart. Då får vi se till att det blir något minnesvärt. Jag är gärna med och styr upp. Tänk om vi fått veta vad ni skulle på eller att de åtminstone sagt till dig innan så du varit förberedd. All heder till Emil också! Vilken klippa du är! Ni är underbara båda två och värda så, så mycket mer! Kramar❤️

Svar: Världens bästa Jonas! Du är så himla bra! <3
Sara

#17 - Moster L

Kära kära människor, det är sååå viktigt att vi/ ni som skriver här tänker efter på vilka kommentarer ni ger. Jag har tidigare skrivit att åsikterna och upplevelsen av vad som hänt skiljer sig. Alla har trott att de gjort efter bästa förmåga även om det kanske inte lett till bästa resultatet. Om vi dömer "dem" är vi ju inte ett dugg bättre... TA TILL DIG av Saras upplevelse av detta, skicka henne kärlek och tänk efter själv nästa gång du möter en människa i en utsatt situation, så har all denna skit haft en mening! 💖💖💖

Svar: Så viktigt och sant! <3 Kramar
Sara

#18 - Emelia

Jag håller fullständigt med dig. Blir så upprörd av diskriminering. Det där är inget som du ska behöva acceptera. Även fast jag inte känner dig skickar jag en styrkekram, om du vill.

Svar: Tack snälla! Många kramar <3
Sara

#19 - Freja

Fy sjutton det här är inte på något sätt okej! Det är diskriminering och du ska kompenseras! Jag känner igen mig alltför väl och har varit i liknande situationer så ofta men det här är verkligen en av de värre jag hört om. Jag tycker nog dock det kanske främst är skolans fel om det var skolan som organiserade och finansierade resan, även om det är otroligt fel och oempatiskt och icke service-minded av arrangörerna på plats att inte göra det bästa av situationen så borde skolan informerat både dig och dem innan och kommit fram till en bra lösning. Jättekonstigt av dem att inte berätta för dig när du frågade dessutom, det kan kännas trist att det ska behövas men det brukar bli bäst om man gör det och därför var det super av dig att våga/orka. Och jättemärkligt av skolan att inte förstå vikten av att du fick veta.
Om du orkar och tror att det skulle kännas bättre så tycker jag du (eller be "Moster L" som verkar ganska awesome) ska kräva kompensation, det vore super om de förstod att det verkligen inte är ok. Skickar massor av styrkekramar och hoppas du får en riktigt fin sommar!

Svar: Ja, tack fantastiska du, för det är du verkligen, fantastisk <3 Kramar
Sara

#20 - Nastasja

Blir så upprörd när jag läser detta, det är så diskriminerande så det är inte sant och ingenting du ska behöva stå ut med. Fin och bra moster som skrivit till dem, det behöver de höra! Styrkekram!

Svar: Tack så himla mycket! Kramar <3
Sara

#21 - Malin

Vad otroligt trakigt och jag hoppas att de kan lara sig infor framtiden men du ska ju inte behova bana vag for dem eller oppna deras ogon. Du var ju dar for att fa uppleva nagonting roligt med alla andra nior. Jag har aldrig last din blogg tidigare sa har inte koll pa bakgrunden eller sa men jag blir forvanad over att skolan planerade nagonting sa tokigt som paintball, laserquest osv. och pa ett stalle som inte ar anpassat for alla manniskor - smal trappa for att ta sig in?! Skolaktiviteter ska hallas under samma forutsattnigar som allt annat. Var det anordnat av kommunen eller av skolan? Hur som helst sa tycker jag att du ska ta tag i arrangoren ocksa och krava svar.

Jag sag att du hade fragat tidigare vad det skulle vara for "hemligt" och inte fick nagot svar. Aven detta tycker jag ar grymt klantigt av arrangoren. Det ar val spannande att det ar hemligt kanske men om man maste veta av praktiska skal sa far dem ta sitt ansvar och se till att du kan forbereda dig pa basta satt. Det hade ju ocksa kanske påverkat ditt val av prioritering.

Din klass borde anordna en resa eller utflykt nagon annanstans. Ni skulle ju kunna grilla eller ha en picnic eller om ni har nara besoka naturhistoriska tillsammans eller Tom Tits. Det finns massor ni kan gora tillsammans dar inte du behover kanna att du inte kan vara med. Jag hoppas personalen i Gavle ringer dig och ber om ursakt. Det spelar ingen roll hur dem upplevde det hela. Det handlar inte om det, det handlar om hur du kande att du blev bemott. Om du kande dig osynlig sa ar de skyldiga dig en ursakt.

Svar: Tack så himla mycket fina människa! Jag har inte fått någon ursäkt, de säger att "jag var inte mottaglig för hjälp" vad det nu ska betyda när man sitter och gråter nedanför trappan... Jaja...
Kramar
Sara

#22 - Robex Lundgren

fin logg

Svar: Tack så jättemycket!
Sara

#23 - Marre

Inte ok! Inte ok någonstans! Jag blir så arg när jag läser om det bemötandet du fått! Vad är det för skit?! Vuxna människor som ansvarar för deltagares upplevelser, så ska det inte gå till. Och så ska man överhuvudtaget inte bemöta en medmänniska, oavsett om man jobbar inom skola eller med kundbemötande. Seriöst, hur kan de tro att det på något sätt skulle vara ok att behandla dig så?!

Ok, Moster L, jag kan absolut förstå att det varit missförstånd mm, och jag har inte hela bilden, det är sant. Men när man väl på plats ser vad som händer och vilket bemötande Sara får, nog borde väl någon reagera?

Svar: Tack snälla du! <3
Sara

#24 - Sara

Men fy, vilket dåligt bemötande från dem. Oavsett hur de upplever att de har hanterat situationen så är det din upplevelse av att bemötas på ett dåligt sätt som räknas.

Du verkar vara en fantastisk människa. Fortsätt vara fantastisk. ❤

Kram

Svar: Ja, precis!Åh, va glad jag blir! Tack detsamma! Fina människa! Kram <3
Sara

#25 - Bambi

Vilken toppenmoster du har! Jag håller verkligen med dig. Det där var inte okej någonstans. Förstår inte hur dom inte kunde erbjuda dig de små sakerna som att testa skjuta osv. Det känns liksom så självklart. Tydligen inte då.

Styrkekram! Ledsen för att du behövde uppleva det där

Svar: Ja, hon är bra <3 Ja, jag vet inte vart problemet var... men men.. Tack snälla! Kramar
Sara

#26 - millamellan.se

Nej fy vad ledsen jag blev av att läsa detta, otroligt dåligt bemötande av personalen. Styrkekram

Svar: Tack, kramar <3
Sara

#27 - Amanda CL

Jag tycker INTE alls att du överreagerar!!!
Jag har ett väldigt litet funktionshinder, skelett missbildningar i armar och händer. Min lärare på låg och mellanstadiet bestämde utan att varken jag eller mina föräldrar visste om det att jag inte skulle få lära mig skriva skrivstil pga mina händer. Urbota dumt! Som om jag inte skulle klara det liksom?!
Jag fick också höra på högstadiet att jsg aldrig skulle kunna få högre än g i idrott pga mina händer. Det gjorde ju att jag gav upp det ämnet helt. Min lillasyster som har samma syndrom spm jag fick MVG i idrott för att hon försökte så mycket!
Jag avskyr när folk bara förutsätter att det inte går och sen INTE anpassar saker till varje individ!

Kramar på dig!!! <3

Svar: Ja, precis! Ingenting är omöjligt, bara olika svårt! Kramar <3
Sara

#28 - Josephine

Jag tycker verkligen att de gjort fel! Fyfan, de borde få lära sig ett och annat. Man kan och ska inte utesluta någon! Och bara anta saker. Idioter. Du överreagerade absolut inte. Någon borde stått upp för dig och sagt till för ibland kan man inte själv. Jag hade velat vara där och läxat upp dem!

Jätte bra att din moster skrev till dem :)

Svar: Tack så himla mycket! Kramar
Sara

#29 - Tuvasblogghere.blogg.se

Hej min blogg Tuvasblogghere.blogg.se är ganska ny och jag känner att jag vill ha mera som läser och kommenterar. Det skulle vara så sjukt roligt💜 Jag är en snart 14årig tjej som älskar att blogga och jag försöker vara så aktiv som möjligt💜 Jag är mig själv och hoppas att ni gillar mig för den jag. Det skulle verkligen betyda mycket ifall ni bara fick in och kolla på några inlägg och ger det en chans och kommentera gärna om vad ni tycker och hur jag kan förbättras och växa💜 Tack så jätte mycket😘

Svar: Ja, kika gärna in hos Tuva :)Kram
Sara

#30 - JOSEFINE -

Alltså, du har världens bästa moster. Och pojkvän! Tycker de på paintball-stället kunde ha hanterat situationen annorlunda. Hoppas du får världens bästa sommarlov!! xxx

Svar: Ja, de är toppen! Ja, jag med... tack så jättemycket! Detsamma! <3 <3 <3 Kram
Sara

#31 - Veronica - var dig själv, för alla andra finns redan

Det här är ju helt oacceptabelt. Hur kan man behandla en människa såhär??!! Visst, din moster fick fram en ursäkt från denna personal. Men en ursäkt läker inte alla sår, även om det är ett framsteg att de insåg att de har begått ett misstag. Sådant här gör dock att man tvivlar på om medmänsklighet existerar, när någon från allra första början avfärdar en människa genom att säga "ja, och du kan ju inte vara med så du får titta på". Precis som du nämner i detta inlägg att du hade velat ha en förfrågan. Det är helt förståeligt, hade också velat ha det om jag varit i samma situation som dig. Styrkekram till dig! <3

Svar: Ja, jag vet faktiskt inte... i min värld så känns det bara jättekonstigt... Tack för alla fina ord! <3 <3 <3 Många kramar!
Sara

#32 - filippisb.blogg.se

Har läst detta nu och har verkligen suttit och tänkt hur dom tänkte? Klart du ska få vara med som vilken annan som helst!! Finns ingen anledning att behandla en människa som att den inte finns!!! Hoppas detta aldrig händer igen!
Kram på dig!;))

Svar: Ja, tack snälla! KRAM
Sara

#33 - Anonym

Det är bara sjukt hoppas det är bättre nu kämpa på finns ju folk som älskar dig för den du är!:)

#34 - Anonym

Det är bara sjukt hoppas det är bättre nu kämpa på finns ju folk som älskar dig för den du är!:)

#35 - Anonym

Det är bara sjukt hoppas det är bättre nu kämpa på finns ju folk som älskar dig för den du är!:)

#36 - Anonym

Det är bara sjukt hoppas det är bättre nu kämpa på finns ju folk som älskar dig för den du är!:)

#37 - Anonym

Det är bara sjukt hoppas det är bättre nu kämpa på finns ju folk som älskar dig för den du är!:)

#38 - Anonym

Det är bara sjukt hoppas det är bättre nu kämpa på finns ju folk som älskar dig för den du är!:)

Svar: Ja, tack snälla! <3 Kram
Sara

#39 - Anonym

Det är bara sjukt hoppas det är bättre nu kämpa på finns ju folk som älskar dig för den du är!:)

#40 - Anonym

Det är bara sjukt hoppas det är bättre nu kämpa på finns ju folk som älskar dig för den du är!:)

#41 - Anonym

Det är bara sjukt hoppas det är bättre nu kämpa på finns ju folk som älskar dig för den du är!:)

#42 - MYLLENBERG - finalist i Top Model Worldwide

Vilken fantastisk moster du har av kommentarerna att döma! Tråkigt att det blev ett så tråkigt resultat av den där resan, och jag tycker det var väldigt oschysst att någon längre upp i kommentarerna att påstå att detta skulle vara ditt fel - för det är det inte.

Jag hoppas att du inte tar åt dig, för du verkar vara en fantastisk människa att få känna och ha i sin närhet. Ibland tänker människor så olika att de liksom inte förstår konsekvenserna av ett visst agerande - troligtvis så missade arrangörer och övriga inblandade parter att försöka se det ur din synvinkel, och förhoppningsvis var det ju inte medvetet. Det gör det inte okej, naturligtvis, men jag säger som din moster: nu händer det förhoppningsvis inte fler gånger utan andra människor som kommer dit i liknande sits får förhoppningsvis ett roligare bemötande.

Kram på dig!

Svar: Ja, tack så otroligt mycket! jag kan bara säga detsamma!! <3 ja precis, det betyder jättemycket för mig att kunna hjälpa och förhindra att nästa kille/tjej måste gå igenom samma sak... nu har de förhoppningsvis fått en liten tankeställare och tänker lite längre nästa gång :) det skulle betyda jättemycket för mig :) Många många kramar <3
Sara

#43 - Thelma Mattsson

Usch, jag blir så arg och besviken på att folk inte verkar bry sig. Helt otroligt att man kan behandla en medmänniska sådär!<3 all kärlek till dig!

Svar: Ja, jättetråkigt... Du är en fin medmänniska! kram <3
Sara

#44 - Fanny

Så fruktansvärt tråkigt att bli bemött på ett sådant sätt! Så ska det ju absolut inte vara.

Svar: Nej, det kunde ha varit bättre... Kram <3
Sara

#45 - Jennifer

Vad tråkigt att det blev så! Hoppas du får en härlig sommar istället! Kram! 😊

Svar: ja, tack så jättemycket! Detsamma! :) <3
Sara

#46 - Ebba

Hej! Jag såg länken till detta inlägget via blogg.se och fastnade just pga att du har JIA, för det har jag också.
Jag läser detta och mår dåligt över hur illa behandlad du blev!
Jag sitter inte i rullstol och därmed kan jag inte heller sätta mig in i det bemötantet som ibland tyvärr följer med det.

Jag skulle bara vilja säga att trots att detta är första gången jag är inne på din blogg så finns jag här för dig. Och för dig som inte vet vem jag är, så är jag en nybliven 18-åring som haft besvär hela livet men som fick diagnosen JIA när jag skulle fylla 15. Kram på dig!

Svar: Hej! va roligt att du tittade in :) ja, jag har stött på problem med rullstolen som jag inte ens märkte innan, det är en helt ny värld som öppnas upp för en... men man ska vara så fantastisk och öppen med att man inte riktigt vet hur det är, som du <3 för det är helt omöjligt att veta allt, så man får göra så gott man kan :)
tack så otroligt mycket, det betyder massor och är ömsesidigt <3 kramar
Sara

#47 - När Annie fotograferar i Kalifornien

Nej, du överreagerar inte. Tvärtom.

Skörpning, Sverige, det är för fan 2015!

Svar: ja, tack snälla! <3
Sara