Sara Åhl Persson

Kan ni snälla hjälpa mig?
Jag skulle vilja ha er hjälp! Jag vill så himla gärna tjärna mina egna pengar men jag vet inte hur... Jag har försökt söka jobb utan framgång... Men ja skulle så himla gärna vilja ha någon inkomstkälla där jag kan tjärna pengar utan att köra slut på mig själv totalt. Därför är ett "vanligt" jobb svårt då jag inte klarar av att jobba åtta timmar varje dag.. Det perfekta om jag får drömma vore om jag kunde göra något där jag själv kan bestämma dag och tid, med kortare dagar och något där jag kan vara självständig i min arbetsuppgift. Sen så vet jag att det är otroligt svårt att hitta något sådan, speciellt där jag bor, men jag kan alltid drömma...
Jag skulle så gärna vilja åka på ett två-dagars ridläger för pararyttare som vill ut och tävla som går i sommar. Men det är väldigt långt från där jag bor och då blir det genast en större operation att ta sig dit... Man får ta med sig egen häst för att lära sig tillsammans med hästen hur allt går till och vad vi behöver träna på för bästa resultat ute på tävlingsbanorna. Men den summa som det kostar att vara med vore så himla skönt om jag kunde känna att jag på ett eller annat sätt får in mina egna pengar, då har jag såå mycket lättare för att kunna lägga pengar på något som detta... 
Har ni några bra ideer på olika inkomstkällor för mig? Alla tips ni har mottages tacksamt!
 
 
#1 - Rebeca

Hej! Jag började jobba 100 procent när jag avslutade min utbildning. Det funkade inte med mina sjukdomar utan blev bara bakslag. Eftersom jag inte orkade bråka med försäkringskassan gick jag självmant ned i tid med godkännande från min chef. Det finns med andra ord tjänster som inte är heltid. Jag förstår att det är ännu svårare för dig att söka ett jobb som passar med tanke på rullstolen. Jag skulle föreslå att du söker något administrativt jobb eller kanske överväger att börja plugga? Jag har läst fyra år på uni till förskollärare och lärare men nu ska jag ändra yrkesväg för jag klarar inte alla baciller med mitt kassa immunförsvar. Så nu ska jag plugga på distans om jag kommer in. Har sökt webbredaktör och lite annat. Var inte rädd för att prova nya saker. Då lär man sig vad för gränser man har. Lycka till. Kram

Svar: Tack snälla du för bra tips!! ❤❤❤ KRAMAR
Sara Åhl Persson

#2 - Faster

Nätet! Finns alltid där när du har orken.❤ Aktie- och fondaffärer? Webbutik? Nätkurser? Websida? Om hästar? Du har ju en massa kunskap att dela med dig av! Läs på om "passiva inkomster".
Sen finns det en uppsjö av distansstudier att välja på om du vill studera mer. I alla möjliga ämnen. Distansstudier berättigar till studiemedel om man läser på minst halvfart.
Kramar ❤

Svar: ❤Tack snälla för tips❤
Sara Åhl Persson

#3 - Anonym

Kundtjänst på tex LYKO?
Fast jag tycker du borde bli fotomodell! ♡

Svar: Sist jag kollade så fick jag nej, men kan alltid försöka igen❤ Är alldeles för hård mot mig själv för att klara något sånt, men tusen miljoner tack ❤❤❤❤
Sara Åhl Persson

#4 - Freja

Förstår att det är svårt att hitta jobb som funkar men här är en länk jag sparade när jag själv var i de tankarna för nåt år sen:
https://www.expressen.se/leva-och-bo/drommer-du-om-att-slippa-ga-till-jobbet/

Jag vet inte hur det ser ut där du bor men det kan vara värt att kolla på läxhjälpsföretag och liknande, jag jobbade på Allakando (säg till om du är intresserad av dem så får du en värvningslänk) och det funkade bra. Två timmar/vecka, inte hemifrån men för mig var det viktigast att det inte var heldag. Förskolor och skolor brukar skrika efter vikarier men det är ju viss infektionsrisk där. Det brukar dock gå att anpassa så man inte behöver jobba heldagar så bra ur det perspektivet. Kommunen kan också behöva avlösare/ledsagare, beroende på brukare kan det funka med rullstol och de jobben är ofta bara några timmar per vecka. Annars rekommenderar jag distansstudier på deltid med studiebidrag, det har funkat bra för mig åtminstone.

Hoppas du hittar något! Vet hur viktigt det är att känna att man gör något och tjänar egna pengar!

Svar: Tack snälla för bra tips!! ❤❤
Sara Åhl Persson